محمدرضا شریفی نیا در نفش آخوند!

محمدرضا شریفی نیا عکسی متفاوت در نقش آخوند از خود منتشر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا
پیشینه سیاسی-مذهبی
ازدواج و طلاق محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا هنرپیشه پیشکسوت و محبوب ایرانی است.محمدرضا شریفی نیا یکی از پرحاشیه ترین بازیگران ایرانی است.محمدرضا شریفی نیا همسر سابق آزیتا حاجیان است.محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان دو فرزند دارند که هردوی آنهانیز هنرپیشه هستند.محمدرضا شریفی نیاعلاوه بر بازیگری دستیار کارگردان و برنامه ریز می باشد.

آخوندی شریفی نیا

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا دستیار کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران وی متولد  25 خرداد 1334 در تهران می باشد و 62 سال سن دارد. وی عکاس، دستیار کارگردان و برنامه ریز، انتخاب بازیگر و بازی گردان است. وی لیسانس تربیت بدنی است. فراگیری تئاتر و بازی در نمایش ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرد. همچنین آغاز بازی در سینما از سال 1370 با «وینار» کاری از «شهرام اسدی» بود.اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ شریفی نیا مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد.

شریفی نیا5

پیشینه سیاسی-مذهبی

شریفی‌نیا در خلال سالهای پایانی حکومت پهلوی و سالهای آغازین پس از انقلاب اسلامی افزون بر فعّالیت پراکنده هنری و فرهنگی در زمینه ادبیات کودکان، به خطوط فکری چهره‌هایی چون مهدوی کنی، مطهّری و شریعتی علاقه‌مند بوده‌است. همچنین در طول سالهای دهه شصت، چندین سال زندانی سیاسی بوده و در سال ۶۵ مورد عفو واقع شده و آزاد گردیده است.پس از سرکوب تظاهرات معترضان به انتخابات شرکت نمودن وی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ۱۲ مرداد ۱۳۸۸، واکنش‌هایی را در میان مردم به همراه داشت.

شریفی نیا و کلوپ همسران

ازدواج و طلاق محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۵۸ با آزیتا حاجیان ازدواج کرد شریفی نیا توسط همسرش به سمت سوی بازیگری کشانده شد، این زوج قبل از انقلاب در گروه تئاتری زیر نظر آیت الله مطهری و مهدوی کنی که برای کارهای مذهبی تشکیل شده بود آشنا شده بودند.محمدرضا شریفی نیا و حاجیان یک خانواده هنرمند داشتند دخترانش مهراوه متواد ۱۳۶۰ و ملیکا متولد ۱۳۶۵ از بازیگران بنامی هستند که به لطف پدر و مادرشان همچنان در اوج کارهای هنری فعالیت می کنند.بعد از سال زندگی محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان به جدایی و طلاق منجر شد، خانوم حاجیان با محمد کریمی هراتی همکلاسی قدیمی خود ازدواج کرد. ملیکا شریفی نیا دختر دو هنرمند محبوب کشورمان در یک گفتگو از راز طلاق پدر و مادرش محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان پرده برداشت و گفت پدر و مادرم از هم جدا شدند تا رفیق باقی بمانند.

شریفی نیا و دختران

محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی

سال ها بعد از طلاق شریفی نیا خبر ازدواج او با رز رضوی پخش شد. اما اصل داستان مربوط به سفره عده ای از هنرمندان به مکه و حج عمره بود، طبق قوانین عربستان، زنان زیر 40 سال برای ورود به جده باید محرم داشته باشند. به همین دلیل نام رز رضوی و چند بازیگر زن بعنوان محرم در پاسپورت بازیگران مرد چون محمدرضا شریفی نیا ثبت شده بود که این خبر با شیطنت عوامل داخل گروه به تهران می رسد و جنجال بزرگ راه می افتد.

شریفی نیا6

مافیای سینما و تلویزیون

خیلی ها معتقد محمدرضا شریفی نیا بزرگترین باند مافیای سینما و تلویزیون است که برای ورود و فعالیت در این عرصه باید با وی همگام شد تا اجازه کار داشته باشند.

شریفی نیا 9

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد