هالک ایرانی | هالک ایرانی شاخ اینستاگرام

توبیخ هالک ایرانی از سوی مسئولان | هالک ایرانی ممنوع الورود شد

به نظر می‌رسد سجاد غریبی ورزشکار اینستاگرامی ایرانی در بازگشت به کشور با برخورد و توبیخ از سوی مسئولان مربوطه مواجه بشود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

هالک ایرانی لقب سجاد غریبی است. هالک ایرانی چهره مشهور اینستاگرامی است. هالک ایرانی در نخستین مبارزه واقعی خود مقابل حریف قزاقی خود باخت. هالک ایرانی در کمتر از 3 دقیقه باخت. هالک ایرانی مایه آبروریزی ملت ایران شد. 

در هفته گذشته به ناگاه ویدئوهایی از مبارزه سجاد غریبی چهره اینستاگرامی مشهور به هالک ایرانی در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب بسیار وسیعی داشت؛ غریبی در یک مبارزه بوکس با حریفی نه‌چندان نام آشنای قزاق در حال کتک خوردن از او است و مبارزه‌ای بسیار ضعیف و تحقیرآمیز را از خود به‌نمایش می‌گذارد که این مسئله در هفته گذشته بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و البته در خارج از ایران نیز در اغلب رسانه وایرال و موجب ریشخند این ورزشکار ایرانی شد.

بعد از این مبارزه بود که تعداد زیادی از اهالی ورزش به خصوص آنهایی که دستی در رشته‌هایی مثل بوکس و ورز‌ش‌های رزمی دارند، به انتقاد از غریبی پرداخته و از او بابت کاری که باعث زیر سوال رفتن وجهه ورزش ایران در صحنه‌های بین‌المللی شده، انتقاد کرده‌اند.

غریبی در لایو اینستاگرامی به اتفاق فردی که خود را مربی او معرفی کرد، به ابراز پشیمانی از تصمیمات عجیب خود پرداخته و از مردم ایران عذرخواهی نمود.

با ادامه این اظهارنظرها و انتقادهای شدید، خبرنگار ورزش سه مطلع شده است که با توجه بهآنچه که در آخرین مصاحبه غریبی رخ داده و از آنجایی که او در این مبارزات خود را نماینده ایران معرفی کرده و با عناصر عرفی وارد رقابت می‌شده است، برخورد جدی با وی انجام خواهد شد.

این چهره اینستاگرامی باید درباره ماهیت کار، فعالیت ورزشی و همچنین آنچه که وی را به سمت برگزاری رقابت‌های نمایشی کشانده توضیح کافی برای مسئولان مربوطه داشته باشد.

البته فعالیت‌های ورزشی غریبی زیر نظر نهاد خاصی نبوده و وی به‌صورت شخصی و صرفا در‌ جهت برنامه‌هایی که با توجه به شهرت وی در اینستاگرام مورد توجه قرار می‌گرفت؛ پیش رفته است.

این چهره مشهور در فضای مجازی که تصاویر متعددی از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده همواره مدعی بوده که در ورزش پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی فعالیت داشته و آمادگی انجام مبارزه درون رینگ را دارد. با این حال بسیاری از کارشناسان گفته بودند که تصاویر منتشر شده از او همگی فوتوشاپی بوده‌اند و با ادیت‌های فراوان از سوی غریبی و برای فریب مخاطبان ارائه می‌شوند. 

آقای غریبی یکشنبه شب در نخستین مسابقه واقعی خود در برابر یک رقیب آماتور قزاق به روی رینگ رفت. هالک ایرانی در حدود ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای که توانست در مقابل حریف نه چندان قدرتمند خود دوام بیاورد، مدام در حال فرار از دست رقیب بود. در نهایت اما جومانوف آلمات باخیتوویچ با ضربات خود غریبی را ناک اوت کرد و مسابقه بسیار زودتر از حد انتظار به پایان رسید. 

در طول همین زمان اندک هم، یک بار سجاد غریبی به دلیل آسیب‌دیدگی تقاضای وقت استراحت کرد و چند ثانیه‌ای از زمان مبارزه نیز اینگونه سپری شد. 

غریبی که ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد در برابر رقیب قزاق ۹۰ کیلوگرمی خود حرف چندانی برای گفتن نداشت و شکست او کار دشواری برای باخیتوویچ به شمار نمی‌رفت. 

در لحظه ورود غریبی به رینگ به درخواست او، موسیقی و نوای مداحی از محمود کریمی، از مداحان با نفوذ در جمهوری اسلامی پخش شد که احتمالا به دلیل همزمانی این مبارزه با آغاز ماه محرم بوده است. 

این چهره مشهور و جنجالی ایسنتاگرامی پیشتر مدعی شده بود که توانایی مبارزه با مارتین فورد، بدنساز مشهور بریتانیایی را دارد و حتی هماهنگی‌ها برای برگزاری این مسابقه نیز انجام شده بود اما فورد پس از مشاهده غریبی از نزدیک از انجام این مبارزه انصراف داد و رقیب خود را ضعیف‌تر از آن دانست که بخواهد به خاطرش وارد رینگ شود. 

کاربران فارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای به نمایش کوتاه‌مدت هالک ایرانی نشان دادند و عموما او را به دلیل این شکست سنگین به تمسخر گرفتند. همچنین بسیاری دیگر از کاربران با اشاره به تصاویر غلو شده از او در اینستاگرام بار دیگر مسئله ویدیوهای ادیت شده و عکس‌های فوتوشاپی این چهره مشهور اینستاگرامی را یادآور شدند.

هالک ایرانی

افشین خماند ـ روزنامه‌نگار ورزشی ـ از آن دسته افرادی است که برای ماجرای سجاد غریبی، نگاه دوم را برمی‌گزیند.

او در این زمینه می نویسد: «در یکی از قسمت‌های سریال «بلک میرور»، به نام ۱۵ میلیون امتیاز، بینگ با شیشه تکه شده، در مقابل داوران تهدید می‌کند که خودش را می‌کشد تا از نظام سرمایه‌داری که مبتنی بر کسب درآمد از نمایش است انتقام بگیرد، اما داوران همان نظام این نمایش را بر همه زیبایی‌های دیگران ترجیح می‌دهند و او برای نمایش عصیان انتخاب می‌شود و اینگونه عصیان هم نمایشی می‌شود، در تمدنی، در فرهنگی که به تعبیر یوسا همه آن نمایشی شده است.»

خماند با تاکید بر اینکه «سجاد غریبی برای باختن انتخاب شده است»، در توضیح این اظهار نظر آورده است: «چون مردم خسته از نمایش، له شدن نمایش فوتوشاپی را می‌خواهند، پس صنعت نمایش، همین نمایش را به آنها هدیه می‌دهد. وگرنه هر کسی که او را ببیند، حتی در آن غافلگیر شدن‌های کری‌های وزن کشی، جنس کلماتی را به کار می‌برد، نحوه ایستادنش، نوع ضربه زدن‌هایش، نوع کتک خوردنش همه نشان می‌دهد که او در عمرش، حتی به اندازه یک دعوا در زنگ آبخوری مدرسه هم شر نیست.

او بچه مثبتی است که فکر می‌کند به وسیله از هم باز کردن دست‌هایش و کشیدن قدش با نرم افزار خفن می‌شود. همین خوش‌خیالی کودکانه او را اسباب خنده دیگران کرده است.

او باخت و همه از این باخت، راضی هستند؛ چون فکر می‌کنند از محتواهای فیک و نمایشی دارند انتقام می‌گیرند. این هنر صنعت نمایش است که حتی نمایش همین را هم می‌تواند به ما بفروشد.

آیا او باز مبارزه خواهد کرد، باز خواهد باخت و ما باز خوشحال خواهیم شد؟

تجربه نشان می‌دهد تا وقتی نمایشی خریدار دارد روی پرده می‌رود، فقط وقتی سپیده بزند نمایش تمام است. مثل چراغ‌های روشن سینما که پایان نمایش را اعلام می‌کنند و ما را از راهروهای تنگ به سوی زندگی واقعی روانه می‌کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد