پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین گسترش فعالیت‌های اقتصادی مختلف و وجود رقبای بیشتر در هر حوزه‌ای، کسب‌وکاری را نمی‌بینید که از دریافت مشاوره مالیاتی بی‌نیاز باشد. فرض کنید شما دارای یک رستوران بزرگ هستید و هرروزه مشتری‌های بسیاری برای صرف غذا به رستوران شما مراجعه می‌کنند، برای مدیریت این مجموعه نیاز است تا از مدیریت به روش سنتی فاصله بگیرید و برای این امر، واحدی به نام کاست کنترل رستوران را در نظر بگیرید تا بتوانید به روش‌های به‌روزتری این فضا را مدیریت کنید.

کاست کنترل رستوران به شما کمک خواهد کرد تا ازلحظۀ خرید، انبار، تولید محصول، فروش و همچنین ورود و خروج اقلام و... هزینه‌ها را بررسی کنید و در امر حسابداری رستوران نیز به شما کمک کند. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و دربارۀ اهمیت دریافت مشاوره مالی و مالیاتی و اهمیت استفاده از برنامۀ حسابداری رستوران اطلاعاتی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مشاوره مالیاتی چیست و چرا هر کسب‌وکاری به آن نیازمند است؟

همان‌طور که می‌دانید، شیوۀ کسب‌وکارهای امروزی و روش‌های راه‌اندازی آن‌‎ها با گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده‌است. بر همین اساس دریافت راهنمایی از مشاوره مالیاتی و کمک گرفتن از یک وکیل مالیاتی خبره در این خصوص، به شما کمک می‌کند تا کسب‌‌وکار شما را از پرداخت مالیات بیهوده نجات دهید و بدون آن‌که ترسی از روبه‌رو شدن با مأمورین ممیز اداره مالیات و... داشته باشید، مالیات خود را به موقع پرداخت کنید و کسب‌وکار خود را بسط و گسترش دهید.

برای کسب‌وکارهایی که تاکنون اعتقادی به استفاده از مشاوره مالیاتی نداشته‌اند، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که مشاوره مالیاتی خوب، اسناد، قراردادها و صورت‌های مالی کسب‌وکار شما را به بهترین شکل ممکن منعقد می‌کند و اجازه نمی‌دهد در این مسیر دچار چالش‌‌های مالیاتی شوید. وکیلی که به شما مشاوره مالیاتی می‌دهد، از تمامی قوانین وضع‌شده در خصوص مالیات آگاه است و به شما کمک می‌کند تا در زمان مقتضی و موردنیاز از آن استفاده کنید.

برای انجام حسابداری رستوران چه راهکارهایی وجود دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ممکن است شما رستوران بزرگی داشته باشید و برای مدیریت آن در بخش مالی، نیاز به کمک گرفتن از یک حسابدار حرفه‌ای پیدا کنید. البته ممکن است خودتان هم به تنهایی بتوانید از پس این امر بربیایید اما طبیعتاً یک زمان‌هایی در ماه و یا در سال وجود دارد که ممکن است سر شما بسیار شلوغ شود و فروش شما سیر افزایشی پیدا کند، در این مواقع برای مدیریت مشتریان، مدیریت خریدوفروش‌ها، بررسی اجناس موجود در انبار و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، پرداخت فیش‌های آب و برق و گاز و .. ممکن است برایتان دردسرساز شود و مشغله‌های فراوانی را به‌وجود آورد. استفاده از برنامه حسابداری رستوران به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از پس این امر بربیایید.

با توجه به آنچه گفتیم، متوجه شدید که حسابداری رستوران کار آسانی نیست، زیرا از یک طرف محصولات زیادی از قبیل گوشت قرمز و سفید، سبزی‌جات و میوه‌جات، برنج و روغن و ادویه‌جات و ده‌ها مواد غذایی دیگر وارد رستوران شده‌است و از طرف دیگر مقدار مشخصی از این مواد در بازه‌های زمانی مشخص صرف پخت‌وپز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین استفاده از یک برنامه و یا نرم‌افزار حسابداری رستوران به شما کمک می‌کند تا رسیدگی به امور مختلف رستوران خود را در کمترین زمان انجام دهید.

کاست کنترل رستوران چه معنایی دارد؟

اگر در حوزۀ هتل‌داری و رستوران‌داری فعالیت می‌کنید، لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه نکته‌ای در این خصوص وجود دارد که ممکن است از دید مدیران رستوران و هتل پنهان بماند.

این موضوع همان اصل مدیریت کنترل هزینه‌ها یا کاست کنترل یعنی هزینۀ تمام‌شده است، زیرا همان‌طور که می‌دانید، در کشور ما از گذشته تا الان مدیران رستوران‌ها یا هتل‌ها همیشه به‌طور سنتی اقدام به تهیۀ اقلام خوراکی و مصرفی خود به‌صورت دوره‌ای می‌کرده‌اند، به طوری که این امر سبب می‌شد تا نتوان برای هزینه‌ها اعداد و ارقام واقعی به‌دست آورد و علاوه‌بر این مدیران و یا کارکنان آن‌ها نمی‌توانستند اقدام به ارائه و ارسال گزارش معاملات فصلی کنند. اما برای این امر نیز روش‌های کاربردی و استانداردی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • کاست کنترل رستوران چیست و چه کاربردی برای رستوران‌های زنجیره‌ای دارد؟

درواقع کاست کنترل‌ به این دلیل به‌وجود آمد تا مدیران هتل‌ها و رستوران‌ها بتوانند مدیریت بهتری بر قسمت غذا و نوشابه داشته باشند، زیرا گاهی زمان‌هایی پیش می‌آید که هزینه‌های این بخش قابل کنترل نبود و می‌توانست ضرر و زیان بسیاری را برای هتل‌ها و رستوران‌ها به‌وجود آورد. این واژه بیشتر به معنی بهای تمام‌شده و میزان هزینه‌هایی است که برای ارائه یکسری خدمات یا تولیدات صرف می‌شود تا منجر به درآمد یا فروش آن محصول گردد، بنابراین شناخت هزینه‌ها و بهای تمام‌شده، در مدیریت رستوران اهمیت ویژه‌ای دارد و ضروری است که برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، رستوران‌ها واحدی را تحت عنوان کاست کنترل رستوران داشته باشند.

نکتۀ دیگری که اهمیت استفاده از کاست کنترل را روشن می‌کند، آن است که بدون استفاده از آن و یا انجام این امور به‌صورت ذهنی، بی‌شک رستوران‌ها و یا هتل‌ها دچار مشکل و ضرر و زیان‌های بسیاری خواهند شد، بنابراین فردی باید مسئولیت کاست کنترل در رستوران‌های زنجیره‌ای و هتل‌ها را بر عهده گیرد که با سیستم هتل‌داری آشنایی کاملی داشته باشد و سه فرآیند انضباط مالی، تخصیص سازگار منابع با اولویت‌سازی تعیین‌شده و درنهایت مدیریت عملیاتی خوب در رستوران و هتل را مدنظر داشته باشد.

حسابداری رستوران چه اهمیتی دارد؟

نه تنها برای رستوران، بلکه برای تمامی کسب‌وکارها اهمیت دادن به بخش مالی و پرداخت صورت حساب‌ها در زمان درست موضوع پراهمیتی است که به دستیابی به موفقیت بیشتر کمک خواهد کرد. همچنین حسابداری دقیق و کارآمد به مدیران کسب‌وکارهای مختلف و رستوران‌دارن که موضوع این مطلب هستند کمک می‌کند تا متوجه شوند از نظر قدرت مالی و ریسک در چه مرحله‌ای قرار دارند.

تیم حسابداری اکانتیک این امکان را در اختیار مشتریان یعنی صاحبان رستوران و ... قرار می‌دهد تا تنها روی کسب‌وکار خود تمرکز کنند. این تیم کمک می‌کند تا مدیران رستوران‌ها بتوانند هزینه‌های بی‌مورد را حذف کنند و با تمام توان نسبت به پایدار کردن شرایط مالی خود اقدام کنند.

جمع‌بندی

چنانچه صاحب رستوران‌های بزرگ، بخصوص رستوران‌های زنجیره‌ای هستید، لازم است حتماً از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای حسابداری رستوران استفاده کنید تا بتوانید در هر زمان، از مخارج خود مطلع شوید و آن را مدیریت کنید. اکانتیک مجموعه‌ای است که در این زمینه فعالیت دارد و برنامه‌ها و نرم‌افزارهای حسابداری متعددی را برای کسب‌وکارهای مختلف طراحی و ارائه کرده‌است. ضمن آن‌که می‌توانید از مشاوره مالیاتی که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌شود نیز استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان