پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

روش خم کردن ورق مس

خمکاری انواع ورق‌های فولادی و مسی یکی از کارآمدترین روش‌ها برای شکل دهی هستند که برای خمکاری از روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی در صنعت استفاده می‌کنند. در واقع ما در ادامه مطلب به بررسی روش خم کردن ورق مس پرداخته ایم تا محصولات خود را با بهترین روش‌های ممکن به بهروری برسانید. فروشگاه اینترنتی آریا فولاد به عنوان یکی از فروشگاه های معتبر در ایران هستند که بهترین محصولات بازار را با قیمت مناسب درب کارخانه به فروش می‌رسانند که عمده فروش محصولات آریا فولاد وابسته به انواع پروفیل گالوانیزه و سیاه، انواع لوله مانیسمان، لوله گالوانیزه، لوله گلخانه ای و… است.

خمکاری انواع ورق مسی

خمکاری مس یکی از فرایندهایی است که با وارد کردن نیرو به ورق، تغییراتی در شکل و حالات ورق مسی ایجاد می‌کنند و این تغییرات ورق‌های مسی عمدتا به شکل V و یا U خواهد بود. در واقع مس فلزی قرمز رنگ است که رسانای الکتریکی و حرارتی خیلی خوبی دارد  و به همین دلیل در صنعت کاربرد‌های زیادی را به خود اختصاص داده اند. در واقع عنصر مس جامد و غیر قابل احتراق است و در طبیعت نیز به صورت خالص وجود دارد.

ورق‌های مسی قابلیت چکش خواری و شکل پذیری خیلی خوبی دارند و با ابتدایی ترین ابزار‌ها نیز می‌توان انواع ورق را به شکل‌های دلخواه در آورد.

نورد سه غلطکی

یکی از روش‌های خم کاری ورق مسی، استفاده از فرایند نورد سه غلطکی است که با این روش خم‌های U شکل ایجاد می‌شوند. در واقع این فرایند به گونه ای است که با بستن ورق فلزی بین دو قالب خمشی، شکل گیری محصولات آغاز می‌شود و قالب‌ها در فاصله مشخصی از هم قرار می‌گیرند و شعاع خم را نیز مشخص می‌کنند. همچنین قالب سوم را در زیر ورق مس قرار می‌دهند و در راستای طول فرایند خمش آن را در جای خود نگه می‌دارند و ورق به شکل U در می‌آید.

قیمت دستگاه خمکاری مس

نورد چهار غلطکی

این تکنیک نورد ورق فلزی نیز به گونه ای است که از چهار نقطه به ورق فشار وارد می‌شود و به این ترتیب یک خمش یکنواخت در طول ورق مسی ایجاد می‌کنند و از این روش جهت ایجاد خمیدگی‌های طولانی و مستقیم برای ورق‌های مسی، استیل و فولادی استفاده می‌شود.

در واقع ورق مسی در این فرایند تحت تاثیر دو جفت قالب خمشی قرار می گیرند و جفت قالب‌ها به ورق نیرو وارد می‌کنند و در نهایت جفت قالب دیگر در فاصله ای دورتر قرار گرفته و پشتیبانی انجام می‌دهند. با توجه به اینکه یک قوچ هیدرولیک  به اولین جفت‌ها نیرو وارد می‌کند، در نهایت دو جفت دیگر تضمین کننده این خواهند بود که عمل خمش به صورت کاملا یکنواخت انجام خواهد شد. از سری مزایای نورد چهار غلطکی عبارتند از:

  • در این روش خم‌های طولانی و تکرار پذیر با دقت بالایی انجام می‌شوند.
  • در این فرایند محدودیت‌هایی وجود دارد و ممکن است که برای ایجاد خم‌های پیچیده و زوایای خمشی چندان مناسب نباشند و صرفا برای داشتن شکل پیچیده و مورد نظر مشتری نیاز به پردازش بیشتری خواهد بود.

فرم دهی ورق مسی

روش فرم دهی ورق فلزی یکی از روش‌های متداولی است که به وسیله آن می توانید با دستگاه خم کن، شکل دهی را به خوبی انجام داده و این عمل با دقت و به صورت تدریجی و دلخواه انجام می‌شود. از سری ویژگی‌های فرم دهی یا خمکاری ورق مسی عبارتند از:

  • در این روش اشکال با دقت بالا و تکرار پذیری مناسب شکل می گیرند و برای طیف وسیعی از ضخامت‌ها نیز مناسب هستند.
  • در این روش می‌توان محدودیت‌هایی اعم از: کند بودن، ایجاد خاصیت برگشت فنری را ذکر کرد که مسلما محصول نیازمند پردازش بیشتری خواهد شد.

منبع : https://ariafoolad.com/method-bending-copper-sheet/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان